Tehisintellekt tegi inimliku abita tuule alla maailma parimale go-mängijale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lauamäng Go.
Lauamäng Go. Foto: Fcb981 / CC BY-SA 3.0 / Wikipedia

Ettevõtte DeepMind loodud tehisintellekt õpetas endale selgeks maailma ühe kõige keerukama strateegiaga lauamängu – go, kirjutab ERR Novaator.

Tehisintellekt teadis vaid mängureegleid ja kuidas mängulaud välja näeb. Kõik ülejäänu pidi see tegema endale selgeks mängu iseenda vastu mängides.

Programm edestas inimestest maailmameistreid löönud eelkäijat tulemusega 100:0, kasutades selleks nippe, mida polnud suutnud inimesed leida paari tuhande aasta jooksul. Praktikas näitlikustab see, et tehisintellektist võib olla abi probleemide lahendamisel, mille kohta pole kogutud kuigi palju alusmaterjali.

Masina mänguõpet kirjeldav teadusartikkel ilmus ajakirjas Nature.

Kuidas tehisintellekt keerulise mängu selgeks õppis, saab lähemalt lugeda ERR Novaatorist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles