AVASTUS 2: Osade inimeste jaoks on sotsiaalmeedia sõna otseses mõttes haridus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Riin Aljas

Antropoloogid avastasid, et sotsiaalmeedia võib hariduse omandamist aidata, eelkõige just madalama sissetulekuga perekondades. 

Brasiilia: Youtube’i haridus

Kuna paljudel Brasiilia noortel pole haridusele ligipääsu, lähevad nad uusi teadmisi omandama Internetist. Iseäranis töötavad selle kasuks Youtube’i videod, mida nähakse omaette haridusfenomenina.

Suurbritannia: algklasside õpilased, õpetajad ja vanemad saavad internetis kokku

Ehkki paljud inimesed kurdavad, et sotsiaalmeedia võib inimesi lollimaks muuta, näitab antropoloogide kogutud andmestik, et see aitab algkoolis vanemate, õpetajate ja õpilaste vahelisi suhteid hoida. Näiteks peavad õpetajad blogisid, mille kaudu saavad vanemad oma laste tegemistega kursis olla.

Hiina maapiirkondades kardavad vanemad sotsiaalmeediat

Hiinas näevad vanemad aga sotsiaalmeedias hariduse vaenlast, sest see ei lase lastel piisavalt õppimisele keskenduda. Nii üritavad nad laste sotsiaalmeedia kasutust piirata, et nad usinamalt kodutöid teeks. Osa vanemaid saadab just sel põhjusel lapsi pikapäevarühma laadsetesse klassidesse.

Türgis elavad lapsed arvuti taga  

Sarnaselt Hiinaga muretsevad türgi lapsevanemad, et sotsiaalmeedia ei lase nende lastel piisavalt õppimisele keskenduda. «Kui ma koolist koju tulen, viskan ma koti nurka ja hakkan telefonimänge mängima ja kodus veedamegi enamiku aega arvuti taga,» rääkis väike Türgi tüdruk. Kui koolis tunde pole, lähevad noored internetikohvikusse, et arvuti taha saada. Paljuski kasutavad nad sotsiaalmeediat ka sõpradega suhtlemiseks.

Hiina tehasetöölised otsivad kooli asemel uusi teadmisi sotsiaalmeediast

Hiina tehasetöölised sarnanevad sotsiaalmeedia kui hariduse mõttes pigem brasiillaste kui Hiina enda maapiirkondadega. Tehastes töötavatel hiinlastel pole akadeemilise ja formaalse hariduse vastu suurt huvi ja nii otsivad nad uusi teadmisi pigem sotsiaalmeediast. 

Itaalia sotsiaalmeedia paradoks

Kuigi vanemad muretsevad, et sotsiaalmeedia võtab liialt laste aega ära, innustavad nad võsukesi tehnoloogiaga tutvust tegema ja uusi sotsiaalmeedia võimalusi kasutama, et nad oleks nagu kõik teisedki. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles