NASA kosmoseteleskoop avastas viis uut planeeti

Inna-Katrin Hein
NASA kosmoseteleskoop Kepler
NASA kosmoseteleskoop Kepler Foto: AFP / Scanpix

USA kosmoseagentuuri NASA kosmoseteleskoop Kepler avastas väljapool meie Päikesesüsteemi viis uut planeeti.

Teleskoop leidis planeedid kümme kuud pärast seda, kui ta saadeti kosmosesse Maa sarnaseid planeete otsima, kirjutab AFP.

Eksoplaneedid said nimeks Kepler 4b, 5b, 6b, 7b ja 8b.

Teadlastele pakkus erilist huvi planeet Kepler 7b, kuna selle tihedus on seni avastatud ekspolaneetidest üks madalamaid, olles umbes 0,17 grammi kuupsentimeetri kohta.

«Keskmine tiheduse selle planeedil on umbes nagu vahtpolüstüreenil. Seega on tegemist väga kerge planeediga. Selle struktuuri tuleb kindlasti uurida,» sõnas NASA esindaja Bill Borucki.

Nüüd avastatud planeedid on siiski liiga kuumad, et neil võiks elu olla. Nende suurte planeetide temperatuur on 1200 – 1650 kraadi.

Need planeedid on oma tähele lähemal kui Maa Päikesele, tehes tiiru ära 3 – 5 päevaga. Lisaks on nende täht kuumem ja suurem kui meie Päike.

Meie Päikesesüsteemist väljapoolt on siiani avastatud 300 eksoplaneeti. Neist suurimad on gaasiplaneedid, mille ei saa elu olla.

Kepler kosmoseteleskoobi esmaülesandeks on otsida planeete, mis ei oleks väga kuumad ega väga külmad ning kus võib vett olla.